تأثیر شیوه‌های تعلیمی تئاتر پداگوژیک در آموزش کودکان (جلوگیری از هدررفت آب) ( با تأکید بر نمایشنامه مأموران ویژه)
کد مقاله : 1400-IWWA
نویسندگان:
امیر شهبازنژند *
گروه آموزشی نمایش - دانشکده هنر - دانشگاه نبی اکرم تبریز - شهرستان تبریز - کشور ایران
چکیده مقاله:
تئاتر پداگوژی بیش از هر چیز بر انسانیت و روابط انسانی متمرکز است که در آن تئاتر، هدف نیست و آنچه اهمیت دارد، فرآیندی است که در آن، گروه اجرایی و مخاطب، با آگاهی و شناخت از خود و دیگران، تجربه‌ای آموزشی کسب می‌کنند که این تجربه می‌تواند تحولی اساسی در شخص و گروه ایجاد کند. این مهم، نیازمند ایجاد بسترهای فراوان هم در نظام آموزشی تئاتر و هم در جامعه است. هر جا صحبت از همراهی «آموزش» و «تئاتر» باشد، تئاتر پداگوژی می‌تواند کاربرد داشته باشد. این کاربرد هیچ محدودیت و مرزبندی مشخصی ندارد و شامل تمامی گروه‌های اجتماعی، رده‌های سنی و اهداف و موضوعات مختلف از جمله تبلیغات، رسانه، روان‌شناسی و ... می‌شود. تئاتر پداگوژی را می‌توان با هر موضوع آموزشی برای هر گروه یا قشر اجتماعی و با هر میزان توان یادگیری، به کار گرفت.
پژوهش پیش رو پس از معرفی تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر پداگوژیک، تعلیم و تربیت و اهمیت آن از سنین پایه، چگونگی کاربست شیوه‌های تئاتر پداگوژیک برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این مسئله بنیادین را با عنایت به نمایشنامه ماموران ویژه مورد تدقیق و بررسی قرار می‌دهد.
کلیدواژه ها:
تئاتر پداگوژی، آب و صرفه‌جویی آن، کودکان و نوجوانان، سعید گل‌گل، نمایشنامه، نظریه‌های پداگوژیک
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
سومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران