نقش تلویزیون در اصلاح الگوی مصرف بانوان تهرانی |
کد مقاله : 1270-IWWA |
نویسندگان |
معصومه نادری نسب *1، سمیه رضوی2 1دانشگاه سوره، تهران 2دانشگاه آزاد تهران |
چکیده مقاله |
این تحقیق به منظور بررسی نقش تلویزیون در اصلاح الگوی مصرف بانوان تهرانی انجام شده است . برای نیل به این هدف تلاش بر آن بوده است تا اولا، میزان تاثیرگذاری تلویزیون در ایجاد یک الگوی مناسب مصرفی و تاثیرپذیری مخاطبین زن از تلویزیون جهت اصلاح الگوی مصرف را بررسی کند. ثانیا، به شناخت عوامل تاثیرگذار در انتخاب الگوی مناسب، از طریق تلویزیون و برنامههایی که در تلویزیون به نمایش گذاشته شده است. این تحقیق به روش پیمایشی و با حجم نمونه 400 نفر در پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر تهران انجام گرفته است. تحقیق شامل پنج فصل می باشد. فصل اول شامل مباحث مقدماتی و مسئلهشناسی است. در فصل دوم مباحث نظری پژوهش شامل نظریههای ارتباطی و پیشینه تحقیق است. فصل سوم به روش شناسی پژوهش اختصاص یافته و مباحث مربوط به روش تحقیق و تکنیک های مورد نظر در اجرای تحقیق مطرح شده است. در فصل چهارم یافتههای تحقیق مورد تشریح و تحلیل قرار گرفته است، که ابتدا پرسشنامهها به روشSPSS در جداول و نمودارهای لازم تجزیه و تحلیل شده است، سپس فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفتهاند سرانجام در فصل پنجم به جمع بندی و نتیجه گیری از یافتههای تحقیق و طرح پیشنهادی، مبادرت شده است. |
کلیدواژه ها |
مخاطب، تلویزیون، نگرش، نیاز، رفتار مصرفی، الگوی مصرف، اصلاح الگوی مصرف |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |